Halaman

06 Disember 2012

Cuti Sekolah di Kelantan

Cuti sekolah kali ini aku banyak berada di Kelantan. Segala aktiviti sekolah dan buat t-shirt aku tinggalkan.Bagi badan rehat sikit hehe.Kalau di kelantan, duit kena byk skit...bukan apa byk tempat menarik boleh pg kat kelantan ni.Antaranya Pasar Siti Khadijah, Pantai Cahaya Bulan,Bazar Tok Guru, Pengkalan Kubor, Rantau Panjang, Wakaf Che Yeh dan seluruh pasar malam yg ada kat KB ni..bukan apa makanan dia mmg sedap2.Ada je benda yg kita nak rasa..hehe.Kadang bila jalan2 kat kelantan ni aku suka tgk kedai2 dia...byk org melayu punya beb.Kalau tempat aku kat Ipoh boleh kira dengan jari berapa je kedai melayu. Silap2 takde pun kedai melayu huhu.Bagi aku org kelantan mmg pandai berniaga. Kalau tak percaya tgk tangan diorang....penuh emas hehe.Rumah2 pun punyalah besaaaaarrrr gileeerrrr....kalau aku ni setakat cikgu sampai pencen, koje lg pastu 20 tahun9 pun belum tentu boleh kaya huhu.
Aku bukan nk kaya pun..janji lepas byr duit kereta dan menyimpan sikit2 jadilah. Duit ni makin kita cari makin dia pergi.Biarlah hidup bersederhana je. Hati tak susah.Apapun semangat orang di kelantan cari duit mmg aku tabik...dan ilmu tu akan aku terapkan dalam diri aku dan anak murid aku nanti.Tu je mampu bagi...cikgu duit tak banyak...ilmu berlori-lori boleh bagi hehe..