Halaman

27 November 2013

TEMPAT MENARIK DI KUALA KANGSAR

Banyak tempat menarikyang teman nak kongsikan. Kalau kita pergi Kuala Kangsar memang suasananya rasa tenang dan damai. Tempat makan dan banyak tempat bersejarah ada dekat sini. Kalau aku biasanya sebulan atau dua bulan sekali akan pekena laksa Kuale. 

Antara tempat yang best:
1) LAKSA PAK NGAH-Tempat dia belakang sekolah Cina (Sekolah Menengah Psung Wah). Laksa dan cendol dia memang POWER. 
Dan yang paling best mi rebus dia.Memang bebaloi la kalau pergi makan dekat sini.

2) Masjid Ubudiah- Memang wajib ambil gambar kalau datang ke Kuala Kangsar. Memang cantik sangat pemandangan dia kalau kita ambil gambar.Ambillah dari sudut manapun. Memang cun. Kalau kita sembahyang Zuhur di sini kita boleh la lepas tu pekena aiskrim potong.Pheehhhh memang tak ingat sedapnye hehe.Biasanya aku beli aiskrim roti dua sekali haha. Cantik tak gambo aku tangkap ni hehe



 3) Tebing sungai Perak- Bagi yang minat memancing boleh memancing dekat tepi sungai Perak ni. Ada rezeki insyaAllah dapat la ikan. Kalau nak naik bot pusing tengok kampung Sayong pun boleh. Aku tak pasti berapa bayaran dia. Tak pernah naik pun hehe

 3) Muzium Diraja Perak- Kalau nak tengok keindahan seni bina di Perak, sini lah tempatnya. Memang cantik. Rugi tak ambik gambo hehe



 4) Labu Sayong- Produk buatan tempatan wajib beli hehe. Orang kata air yang disimpan dalam labu ni memang sejuk bila kita minum. Tapi kawan aku kabo kena rendam dulu. Bagi rasa sekam padi tu hilang. Lama lepas tu barulah guna untuk minum.