Halaman

22 Oktober 2010

Hari Sabtu yang Indah



Hari ni aku rase tenang sangat. Selalu dok pikirkan sekolah je. Tak lama lagi dah cuti. Tp sebelum cuti tu mcm2 benda yang bakal menanti aku mggu depan.
* Kursus Kurikulum Standard Sekolah Rendah (KSSR)3 hari
* Peperiksaan akhir tahun (tanda kertas, isi kad 001 & report card)
* Perkhemahan kokurikulum
* Lawatan ke KL 13 november
* Tanda buku PKJR
* Kemaskini fail LINUS

Sebelum ni mmg stress sikit la...siap je kerja. Dapat lagi. Sampai aku nk mengajar pun terganggu. Aku tak kisah la nk ajar berapa waktu pun...skrg pun 19 waktu tak la beban sgt pada aku. Cuma banyak kerja2 lain yang duk kacau aku ni..bayangkan masa awal2 aku kena jd:
* Guru BM tahun 1
* Guru Kelas
* Guru penyelas bestari makmal komputer
* Ketua rumah sukan
* Setiausaha PIBG
* Setiausaha Panitia BM
* Ketua Panitia PJK
Dan benda2 sampingan yang lain. Mmg tension je rase. Nasib baik la aku boleh mengajar tahun 1. Sekurang-kurangnya budak2 tak buta huruf hehe. Daripada 27 orang tahun 1, 4 orang mmg betul2 tak dapat diselamatkan haha. Bukan apa, nakal dan tak keluarkan suara. Macam mana la aku nk ajar. Tp yang lain alhamdulillah...mmg bijak2 belaka. Kadang aku terkejar-kejar nk bagi latihan apa....bg je siap..bg je siap haha. Ni la generasi emas SK Selat Pulau aku rase kalau betul2 dijaga sampai tahun 6. Tp tahun depan aku tak ajar tahun 2 dah...rase sayang gak tak ajar. Takut kalau tak dibimbing daripada awal paham2 ajelah hehe.

Minggu ni aku nk rehat & tidur je. Malas nak pikir ape2 dah pasal sekolah. Kadang hidup lebih daripada kerani je aku rase...baik aku gunakan masa yang ada ni buat buku untuk bagi budak2 yang tak boleh membaca awal tahun nanti. Buku aku ni hampir nak siap dah. Cuma tggu nak masuk kan gambar je belum lagi. Bulan 12 setel kot...