Halaman

16 November 2010

Lawatan ke Putrajaya 13 Nov 2010

Alhamdulillah.Akhirnya program lawatan ke Kuala Lumpur dan Putrajaya berjalan dengan jayanya. Pada mulanya macam2 dugaan pada aku. Dahlah nak siapkan kertas kerja punya la lama. Bila dah siap hantar ke PPD diorang kata aku punya kertas kerja tak ada. Pening nye kepala. Macam mana pulak kertas kerja yang dihantar boleh hilang. Ada makhluk yang makan agaknya huhu. Lepas tu aku pegi ke JPN. Pun masalah jugak dia tak dapat bagi tarikh 23 Oktober. Kata kerani tu dia banyak kerja. Nk cepat tak boleh banyak kerja lagi nk buat. Amboi kalau budi bahasa bagus aku tak hangin, ni kemain lagi. Ingat aku ni pengemis ke? Dok bising2. Kalau cakap elok2 aku boleh terima. Masa nk keluar tu aku sound tak ingat la. Aku cakap "macam ni la org kerajaan. Bila buat kerja sikit bising. Cakap elok apa salahnya. Saya ni pegi balik 120KM...timbang rasa la sikit.Cakap la elok2..." Ha lebih kurang mcmtu la aku cakap. Seumur hidup aku tak pernah lagi aku kurang ajar pada kerani. Tapi sikap diorang ni melampau-lampau. Apa salah kita berbudi bahasa pada orang. Ni main serang je. Pasal tu org luar selalu bising cakap orang kerajaan ni malas. Buat kerja sikit bising. Sbbnya segelintir manusia nilah yang jd punca. Pada aku kalau nk kerja senang bukan kerja kerajaan, kerja la jaga tandas awam ke. Yang tak banyak buat kerja. Bila kita berhadapan dengan orang ramai, tunjuk la sikap yang baik. Bukan sikap yang pelik & jelik mcmni.

Lupakanlah pasal nk dapatkan pengesahan semua tu. Buat pening kepala je.

Lawatan ke Kuala Lumpur dan Putrajaya ni memang aku rancang baik2. Pada aku bebaloi dapat pergi Petrosains KLCC, Menara KL dan Putrajaya. Pukul 6.20 aku bertolak. Pada aku 3 tempat ni bukan perkara asing pada aku. Sbb tu aku yakin nak bawa budak sebab dah tau selok-belok jalan kat sini. Paling penting nk uruskan masa tu. Bukan senang nk uruskan budak 34 orang ni. Nasib ada cikgu Syed, cikgu Rahayu, Cikgu Saadiah dan cikgu Zailan. Diorang byk membantu aku urus dan disiplinkan budak2. Dalam hati aku pikirkan tak berjaya je. Bukan apa budak2 kita bukan boleh jangka emosi diorang. Tapi aku rasa senang nak uruskan. Sbbnye siapa yang bising, tinggal hehe. Mesti budak takut punya.

Harga tiket Petrosains:
Murid-RM2.80
Pelajar-RM5.00
Guru-RM8.60

Harga tiket Menara KL:
Murid-RM5.00
Pelajar-RM5.00
Guru-RM8.00

Kalau ada yang nk contoh kertas kerja lawatan boleh emailkan kat aku:
mizieupm@yahoo.com.my