Halaman

20 Jun 2012

Alhamdulillah....

Alhamdulillah. Pada 25 November 2011 isteri aku selamat melahirkan anak sulung kami. Perasaan bercampur-baur sebelum isteri aku melahirkan anak kami. Kiranya 2 hari jugak la aku berkampung di Hospital Sultanah Zainab Kota Bharu.

Pukul 4 pagi lagi isteri aku dah masul level room. Bayangkan setiap 2 minit dia mengerang tahan sakit nak bersalin. Dalam masa yang sama aku rasa dekat berpuluh-puluh dah baby yang lahir. Tapi isteri aku belum terbuka lagi laluannya. Aku tak lepas2 berdoa supaya dipermudahkan. Dalam menahan sakit aku tak lepas2 suruh isteri istighfar banyak2. Memang kalau tengok rasa tak sampai hati. Dalam hati aku sebak sangat2. Tapi kena kuatkan hati kalau tidak dia lagi lemah semangat. Memang besar pengorbanan seorang ibu. Agaknya macam ni lah seksa mak aku masa nak lahirkan aku ke dunia ni dulu.

Pukul 11.35, lahirlah bayi perempuan yang sangat kami tunggu-tunggu. Puteri yang diberi nama Iman Insyirah:-)