Halaman

31 Oktober 2010

Berhati-hatilah

Hish-hish....ingat nk cepat pegi sekolah hari ni. Sebab ade perkhemahan kokurikulum. Tp dalam perjalanan nk ke sekolah tetiba aku tengok ada sorang mamat ni baik punya layan lap...tetiba je aku tgk debu jalan dah berasap dan budak tu pun secara automatiknya hilang daripada pandangan mata kasar...hehe. Rupanya dah masuk dekat dengan pokok buluh..tempat dia terbabas tu. Aku pun apa lagi berhentikan kereta la. Orang yang kedua sampai.Tengok budak tu alhamdulillah boleh bangun. Tanya ok ke...dia diam je. Biase la mamai kalau jatuh motor ni kejap hehe...tengok tangan dia luka banyak...tapi darah tak mengalir laju. Aku tengok sorang pun tak berenti. Kalau aku tinggalkan budak ni sape pulak nk hantar dia ke hospital.

Sudahnya aku bawak la dia ke Hospital Changkat Melintang (Hospital terbesar di perak tengah & tempat aku dilahirkan haha). Nasib la dia tak ada apa-apa. Bayangkan papan tanda selekoh tu patah. Tepi tu pulak tiang elektrik...kalau nasib tak baik bayangkan la...syukur tak jadi yang teruk-teruk.

Moralnya: Sayangilah diri anda dan motor anda hehe